Вчитель
– особистість дуже важлива в житті кожної людини. Всі ми пам′ятаємо своїх
вчителів, які відіграли важливу роль у нашому житті. Вони, як яскраві
промінчики, з′являються у нашій пам′яті. І лише у дорослому віці ми починаємо
розуміти, яка важка, психологічно навантажена та, дуже часто, невдячна робота вчителя.
Тому ми,
викладачі і майстри виробничого навчання, повинні вміти не лише самовіддано
працювати, а й вчитися ( так, саме вчитися, бо іноді ми про це забуваємо,
думаючи, що вже все вміємо) відволікатися від розумових навантажень, так би
мовити, робити психологічне розвантаження. А хто в цьому може нам допомогти? Ну
звичайно ж психолог – особа, яка знає як і вміє розрадити людину, просто
вислухати або й навіть знайти відповідне заняття,яке допоможе відволікти твою
увагу, розум від перевантажень.
Саме
таким психологом є Валенко Євгенія Станіславівна. Вона працює в нашому ліцеї не
лише з учнями, а й намагається розгрузити від розумової праці своїх
колег-педагогів. Це різні тренінги, ігри (тут ми розслабляємося, іноді стаємо
як діти, а це так важливо).
Так Євгенія Станіславівна проводила з нами
заняття з декупажу – це декоративна техніка прикрашання посуду. Корені її сягають раннього Середньовіччя. Як вид
мистецтва вперше згадується наприкінці 15 століття в Німеччині. Вирізані
картини почали використовуватись для прикрашання меблів. Зараз ця стара техніка
стала модною і ми намагаємося познайомити наших учнів з нею.
Останнє
наше заняття було дуже цікаве і захоплююче. Ви знаєте, що таке квіллінг? В перекладі з англійської – це «пташине
перо». А взагалі це мистецтво папероскручування, яке виникло ще в Європі
наприкінці 14 - початку 15 століття. З деталей смужок паперу, яким надають
різної форми, роблять фігури, квіти, картини, підставки для книг, вази тощо. Це
ручна клопітка робота, яка вимагає зосередженості, але в той же час розслаблює,
відволікає від проблем і водночас згуртовує колектив.
Чомусь
ми завжди думаємо, що все це забавки, дитячі ігри. Але це помилка нас, дорослих.
Щоб навчити чомусь наших учнів, ми повинні цьому навчитися самі. А відчуття
згуртованості і колективізму, вміння розслаблятися за столом, на якому лежать
ялинкові іграшки, папір, пензлики, фарби, клей - цьому треба вчитися.
Так, і
ви не ослухалися. Ми, вже дорослі люди, з усмішками на вустах, в очах горить
азарт, а чоло іноді хмуриться від зосередженості. І робили ми прикраси на
ялинку, реставрували старі іграшки. І це не тому,що нічим прикрашати зимову
красуню. Ні, просто це дуже цікаво і класно. А потім в позаурочний час вчимо
цьому наших учнів.
Гончарова
О.В., викладач СофПЛ
|